برای خرید عرضه اولیه «رپویا» فقط ۲ ساعت فرصت دارید (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) چرا طلا امروز گران شد؟ (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | پیش‌بینی روند صعودی قیمت طلا در ایران فوق‌العاده خاص کارمندان دولت ابلاغ شد، اما تصویب طرح ساماندهی کارگران چند سال به درازا کشید! قیمت امروز ارز، طلا، سکه و رمزارز‌ها (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | دلار در محدوده ۸۲ هزار تومان کشف ۴۰۰ کیلوگرم پوشاک مستعمل (تاناکورا) در مشهد آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | استخراج بیت‌کوین سودآور شد اجرای مرحله سوم کالابرگ منتفی شد؟ بهترین راهکار برای رفع ناترازی انرژی در ایران مشخص شد رشد شدید قیمت طلا در مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | نرخ سکه اعلام شد قیمت طلای جهانی امروز (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | قیمت طلای جهانی در اوج چهار هفته گذشته آغاز پرداخت حقوق ۳ دستگاه دولتی براساس عملکرد قیمت امروز میوه و صیفی جات در تره بار مشهد (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | میوه‌های فصل در اوج گرانی رشد بی‌سابقه مصرف و افت تولید برقابی در کشور تنور داغ تورم نان | چرا یارانه‌های هنگفت و قیمت‌گذاری دستوری به مهار قیمت کالای‌اساسی منجر نشد؟ قیمت میوه از هفته آینده در مشهد کاهش می‌یابد تأثیر طرح چندنرخی‌شدن گازوئیل بر قیمت تمام‌شده کالاها | پس‌لرزه سوخت در بازار کالا‌ فائو مرکز ثقل همکاری‌های بین‌المللی کشاورزی و غذا است| ضرورت کمک فائو به تامین غذا در غزه مهم‌ترین اخبار بورسی کدال امروز (دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت ارز و دلار، فردا (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت طلا و سکه، فردا (سه‌شنبه، ۱۳ خرداد ۱۴۰۴) | صعود همپای بازارهای جهانی ادامه دارد؟ صعود نرخ جهانی نفت و طلا در سایه التهابات سیاسی بین المللی (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) معاون اول رئیس جمهور افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان را ابلاغ کرد (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) ضرورت تقویت همکاری کشور‌های عضو اکو در جهت رفاه مردم بررسی قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) | نرخ فونیکس از ۲.۵ میلیارد هم فراتر رفت نگاهی به قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۲ خرداد ۱۴۰۴) | عبور رانا از ۸۰۰ میلیون تومان عرضه اولیه «رپویا» در بازار فرابورس، فردا (۱۳ خرداد ۱۴۰۴) + جزئیات قیمت‌گذاری دستوری به پایان می‌رسد؟ فروش محصولات ایران‌خودرو در بورس کالا تسلیت سفیر ایران در پی حادثه ریزش پل بریانسک روسیه
سرخط خبرها

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟ 

  • کد خبر: ۳۰۴۲۶۶
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۲
پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟ 
براساس آخرین آمار رسمی اعلام شده در مجموع بیش از ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ایرانیان از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، فناوری اطلاعات طی سالیان گذشته در دنیا و به تبع آن در کشور ما، نقشی بی­‌بدیل و انکارناپذیری در پیشرفت همه برنامه‌های کشور داشته است. 

در دنیایی که دسترسی به هوش مصنوعی و بهره‌گیری و تعمیق حداکثری از آن به امری مهم و رقابتی برای کشور‌ها تبدیل شده است، سازمانی حاکمیتی مانند سازمان فناوری اطلاعات ایران در مهیاسازی بستر‌ها برای رشد و پیشرفت حداکثری در این حوزه و سایر حوزه‌ها نقشی کلیدی دارد. 

به باور کارشناسان فناوری اطلاعات ابزار مناسبی برای سنجش رضایت مردم از خدمات حضوری و برخط و امکان مشارکت و اخذ نظر از ایشان در مورد موضوعات مختلف تبدیل شده به واسطه این شرایط، امروزه می‌توان گفت خدمات هوشمند به یکی از ارکان مهم تحقق عدالت اجتماعی تبدیل شده است. اینک در دسترسی به انواع خدمات دولت شاهدیم تفاوتی بین اقشار مختلف جامعه با یکدیگر وجود ندارد و همگان می‌توانند از شرایطی مشابه و یکسان در تمامی نقط کشور بهره‌مند شوند بیانگر آن است که فناوری اطلاعات ابزاری مهم در راستای توسعه عدالت اجتماعی محسوب می‌شود. 

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند از اقداماتی است که برای تسهیل فعالیت مردم و بی نیازی از تبادلات کاغذی مورد توجه قرار گرفته است. این پنجره ارایه‌دهنده خدمات دولتی به‌صورت یکپارچه، سریع و آسان به عموم مردم است که در مسیر آماده‌سازی و بهره‌برداری قرار دارد.

دستورالعمل اجرایی اتصال دستگاه‌های اجرایی به "پنجره واحد خدمات هوشمند دولت" شامل اولویت‌ها، اصول حاکم و ضوابط ساماندهی با همکاری دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی کشور طی سال‌های گذشته تهیه و مطابق قانون برای تصویب نهایی به شورای اجرایی فناوری اطلاعات ارایه شد. 

پنجره ملی خدمات دولت هوشمند چند میلیون کاربر دارد؟ 

براساس آمار رسمی از سوی مسئولان در مدت ۱۰۰ روز نخست فعالیت دولت چهاردهم، بیش از ۴۲ میلیون مراجعه از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به سامانه‌های دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های عمومی صورت گرفته است و مردم توانسته‌اند به صورت الکترونیکی خدمات دریافت کنند و بیشترین مراجعه کاربران به سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش با بیش از ۱۶ میلیون مراجعه و بعد از آن وزارت راه و شهرسازی با بیش از ۴ میلیون و سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۳ میلیون مراجعه بوده است.

محمد محسن صدر - معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران- درباره آخرین تعداد کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند توضیح داد: بیش از ۲ میلیون نفر به کاربران پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اضافه شده است که در مجموع بیش از ۵۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از ایرانیان تاکنون از خدمات پنجره ملی خدمات دولت هوشمند استفاده کرده‌اند.

پیش از این و مهرماه سال جاری اعلام شده بود مجموع کل فراخوانی‌های سرویس‌های مستقیم و سامانه‌های ملی و استانی در این بخش ۵.۷ میلیارد بوده و این سامانه بالغ بر ۵۳ میلیون کاربر دارد که بدین ترتیب امکان دسترسی به ۷۷ درصد خدمات دولتی از طریق این پنجره مهیا شده و در گام بعدی و تا کنون، ۱۴ درصد از مجموع خدمات به سمت هوشمند شدن گام برداشته‌اند، بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه می‌بایست سالانه تعداد خدمات هوشمند دستگاه‌ها ۲۰ درصد افزایش داشته باشد.

گفتنی است پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به عنوان یک درگاه واحد، امکان دسترسی سریع و آسان به خدمات مختلف دولتی را برای کاربران فراهم می‌کند. این سامانه با تجمیع خدمات مختلف، موجب تسریع در ارائه خدمات و افزایش شفافیت در انجام امور اداری شده است. همچنین، امکان پیگیری آنلاین و جلوگیری از تردد‌های غیرضروری، از دیگر مزایای این سامانه به شمار می‌رود. 

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->